← Terug
Non-Food Retail: Verbeterde vooruitzichten, aanpassen vermogen is van groot belang

Sectorinzichten

Non-Food Retail: Verbeterde vooruitzichten, aanpassen vermogen is van groot belang

Na jaren van substantiële omzetdalingen heeft de Nederlandse detailhandel over 2016 een omzetgroei van 1,9% weten te realiseren. Alhoewel de verbetering al enigszins zichtbaar was in de eerste negen maanden van het jaar, heeft vooral het vierde kwartaal – veruit het meest belangrijke kwartaal voor de branche – een sterke bijdrage geleverd aan de groei. Hiermee lijkt de Nederlandse detailhandel de jarenlange dalende trend definitief achter zich te hebben gelaten en zich op te maken voor jaren van (gematigde) groei.

Lees artikel

Personeel in de winkel: van kostenpost naar waarde

Visie Rabobank

Personeel in de winkel: van kostenpost naar waarde

Artikel lezen

“Ons magazijn is uw magazijn”

Interview Dick & Theo Engels van Amacom

“Ons magazijn is uw magazijn”

Interview lezen